czwartek, 29 sierpnia 2013

Ciasto śliwkowe z migdałami




Moja niemiecka przygoda w hotelu (Landhaus Eggert)  dobiega końca, jutro ostatni dzień pracy. Przez ostatnie dwa dni miałam praktyki w serwisie i obsłudze klientów. W typowo niemieckiej sukience od 7 rano przygotowywałam hotelową restaurację do przyjmowania gości, a więc nakrywałam do stołów w środku i na tarasach, pomagałam w serwowaniu i sprzątaniu po śniadaniu oraz lunchu. Posiadłam też podstawową wiedzę dotyczącą prawidłowej obsługi gości i w ogóle dopiero teraz do mnie dotarło jak wiele małych elementów składa się na końcowy efekt restauracji i hotelu. Trzeba włożyć w to mnóstwo pracy, ale i serca. W Lanhaus Eggert panuje bardzo rodzinna atmosfera, nikt nie traktuje nikogo z wyższością i każdy sobie pomaga. Co chwila pojawia się w kuchni właściciel hotelu, który serdecznie wszystkich pozdrawia i pyta, czy na pewno alles gut? Przychodzą też jego rodzice, którzy są już starszymi ludźmi, i udzielają nam wszelkich rad, a przy okazji zagadują i żartują. Ja zostałam świetnie potraktowana, wszyscy bardzo się mną interesowali i troszczyli się o moje dobre samopoczucie w ich gronie, dzięki czemu zdecydowanie podszkoliłam swój niemiecki . Ogólnie rzecz biorąc była to prawdziwa szkoła życia i bardzo dobre przygotowanie do mam nadzieję przyszłego zawodu związanego z restauracją czy hotelarstwem. Niezapomniane przeżycie i możliwość poznania tematu gastronomii od profesjonalnej strony.
A tymczasem moim przyjaciołom, u których tymczasowo mieszkam znowu upiekłam ciasto. Tym razem śliwkowe. Przygotowanie trwa ok. 50 min , a z pieca wydostaje się kuszący zapach pysznego owocowego ciacha . Ciao!

Składniki :


1,25 kg śliwek
270 g cukru
400 ml śmietanki 36%
 opakowanie cukru waniliowego
skórka z jednej cytryny
5 jajek
375 g mąki
opakowanie proszku do pieczenia
100 g masła
4 łyżki
80 g płatków migdałowych

Przygotowanie:

1. Śliwki umyć, przekroić na pół, a kolejno każdą połówkę podzielić na ćwiartki. Odstawić. Piec rozgrzać do 190 st.



2. Śmietankę ubijać z 170 g cukru, cukrem waniliowym i skórką cytrynową na lekko sztywną pianę. Dodawać po jednym jajku, wciąż ubijając mikserem. Mąkę przesiać do miski, wsypać proszek do pieczenia, a następnie dodać do reszty ciasta i wymieszać.

3. Dużą prostokątną blachę wysmarować tłuszczem i posypać bułką tartą. Wylać do niej ciasto, a na wierzchu równomiernie układać śliwki. Piec przez 15-20 min.
4. W międzyczasie podgrzewać masło, mleko i pozostały cukier w garnuszku, mieszać energicznie trzepaczką, aż do rozpuszczenia sie masła i cukru oraz połączenia sie składników. Zdjąć z ognia i wmieszać migdały.

5. Nie wyłączając piekarnika, wyjąć ciasto po pierwszej fazie pieczenia. Oblać z wierzchu migdałową polewą i zapiekać jeszcze przez 15 min w temp. 170st . Po upieczeniu pozostawić do ostygnięcia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz