niedziela, 21 października 2012

Muffinki dyniowe z białą czekoladą


Właśnie wracam z mojej urodzinowej niespodzianki. Prawie do samego końca nic nie wiedziałam, już dawno zapomniałam o swoich urodzinach, a imprezę pozostawiłam sobie na 18 urodziny. Jednak moje kochane małpki nie mogły usiedzieć spokojnie i przygotowały najmilszy prezent pod słońcem. Teraz ja jestem pod presją przygotowania czegoś jeszcze cudowniejszego, chociaż nie wiem czy się da ;) Naprawdę jeszcze raz wszystkim dziękuję, jesteście wspaniali, wszyscy: najbliżsi, gospodarz domu, spóźnialscy, przecudowni tancerze, pan od ptasiego mleczka, inni wkręcacze i dotychczas nieznajomi. Bardzo dobrze się bawiłam jestem Wam winna wielee ciast:*
Dziś podam przepis na wczorajsze muffinki dyniowe, akurat na śniadanko :)

Składniki:
(na 12 babeczek)

160 g białej czekolady + 40 g na wierzch
30 g masła
2 łyżeczki śmietany 36% gęstej
1 łyżeczka kakao
1 płaska łyżeczka cynamonu
1/2 opakowania proszku do pieczenia
160 g mąki pszennej
80 g migdałów w płatkach
szczypta soli
2 jajka
50 g cukru 
150 g dyni

Przygotowanie:

1. Masło i czekoladę rozpuszczać do powstania jednolitej masy. Dodać śmietanę , zamieszać aż wszystko dokładnie się rozpuści. Odstawić. 

2. Jajka ubijać z cukrem i szczyptą soli. Obrać dynię i zetrzeć na drobnych oczkach.

3. Do jajek dosypywać mąkę, migdały, proszek do pieczenia, kakao i cynamon. Dodać masę czekoladową i cały czas mieszając dodać dynię. Gdy składniki się dobrze się połączą ciasto przelewać do form na muffinki. Piec przez ok 20 min w 180st. Po wyjęciu i ostudzeniu muffinek posypać z góry posiekaną białą czekoladą.

1 komentarz:

  1. Zuziu - wszystkiego najlepszego! Wspaniałego życia, cudownych ciast, pysznych dań i dobrego na nie apetytu! Życzą Sochończyki.

    OdpowiedzUsuń