wtorek, 23 października 2012

Babka drożdżowa

Dziś się trochę pochorowałam. Szkoda, ponieważ ominęło mnie wyjście do nowo otwartej opery w Białymstoku. 
Ale przynajmniej znalazłam trochę czasu na książki, filmy, oczywiście gotowanie oraz dodanie nowego posta.:) Oficjalnie dostałam zakaz wychodzenia z łóżka, miałam odpoczywać i się kurować. Ale nic bardziej nie przyciąga do kuchni niż świadomość ciszy, spokoju i posiadania całeeego dnia na przyrządzenie czegoś smacznego. Tą babkę drożdżową zrobiłam w weekend, ale dopiero teraz wstawiam łatwy i bardzo dobry przepis na jej przygotowanie. Dzisiejsze eksperymenty pojawią się już wkrótce !:)

Składniki:

60 g rodzynek (opcjonalnie)
300 g mąki pszennej
5 łyżek cukru
2 żółtka
100 ml mleka
8 g suchych drożdży
70 g masła
szczypta soli
garść migdałów
cukier puder do posypania

Przygotowanie:

1. Mleko delikatnie podgrzać i wymieszać w nim drożdże. Do miski wsypać mąkę, cukier, sól, jajka, wyrabiać, powoli dodając mleko. Na koniec dodać bardzo miękkie masło (można rozpuścić) i rodzynki. Wyrabiać ręcznie lub w maszynie, aż ciasto będzie gładkie i pulchne.

2. Wyrobić kulkę, przykryć i pozostawić do wyrośnięcia na ok 1,5 h. Formę do pieczenia babek, wysmarować dokładnie masłem, posypać spód i delikatnie boki migdałami. Wyrośnięte ciasto przełożyć do formy, równo w okół otworu. Znów przykryć i pozwolić wyrosnąć przez kolejne 2 godziny.

3. Piec w  170 st przez ok. 40 min. Po upieczeniu wyjąć babkę z formy poprzez odwrócenie jej do góry dnem i lekkie poklepanie. Gdy babka lekko ostygnie posypać cukrem pudrem z wierzchu.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz