niedziela, 28 października 2012

Ciasto marchewkowe


Przez cały weekend nie miałam internetu, więc nie miałam możliwości nic nowego napisać, ale już nadrabiam :) Nie bójcie się tego ciasta, marchewka jak najbardziej pasuje do słodkich przepisów. Sama robiłam dziś pierwszy raz, ale jestem zadowolona, bo ciasto jest naprawdę proste! 
ps. Jak tam zima ?;)

Składniki:
4 szklanki mąki
1 szklanka mleka
1 szklanka cukru 
2 szklanki drobno starkowanej marchwi
40g świeżych drożdży
3 jajka
6 łyżek oleju z pestek winogron
1 łyżka miodu

Przygotowanie:

1. Podgrzać mleko i rozrobić w nim drożdże, dodać łyżkę cukru i łyżkę mąki, zamieszać i odczekać aż zaczyn trochę podrośnie.

2.  W misce ubijać jajka oraz resztę cukru, po chwili dodać oliwę, zaczyn drożdżowy, miód. Przesiać mąkę i dokładnie wymieszać wszystkie składniki, na koniec wsypać marchew. Kiedy przygotowane ciasto będzie jednolite, odstawić je na 40 min do wyrośnięcia. 

3. Kwadratową formę wysmarować masłem i posypać bułką tartą. Przelać do niej ciasto, które powinno być na wpół gęste. Wstawić do rozgrzanego do 180st pieca i piec przez ok 40 min. Po wyjęciu dać ostygnąć i posypać cukrem pudrem przed podaniem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz